A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Thursday, January 6, 2011

kengkadang geram jugak aku. mimpi tu sambungan die bile ditayangkan?

bersambung....


memang slalu kalau drama drama indon ke mesti ade bende same species mcm kat atas. tapi malangnya mimpi aku malam tadi xdek. curious betul aku nk tau ape ending mimpi aku tu. pergh. mimpi aku class habis. aku tak ingat semua tapi aku beritau kau ape yg aku ingat oke? BESTPREND POREVER YAH? tetibe sesat. aku siku kang. nama nama dlm mimpi ni rekaan semata. mana lah aku ingat nama2 kat mimpi.



Pada satu petang yg comel dan kiut mcm Fredie Highmore, aku, Puteri Indah Loka (aku main bagi nama. mana aku ingat. mimpi wehh) bersiar siar di tepi taman memikirkan apa nk jadi dengan tanah air. tanah airku yg ditentang kerajaan seberang seperti telur di puncak KLCC. Rakyat jelata tidak berdaya untuk membuat apa-apa. Pemerintah kerajaan seberang amat kuat dan susah ditewaskan.
Mereka kebal. Puteri Indah Loka (aku lah tu. ewah.) sebagai heroin dlm mimpi kene lah berlagak hero. nama pun heroin.

Hanya seorang sahaja yg boleh menewaskan kekejaman kerajaan seberang.. Aku sebagai puteri kerajaan aku ni kenelah berusaha memulihkan tanah air aku. nanti rakyat jelata merajuk takmo jadi follower. sedih puteri indah loka macam ni. Oh. mimpi aku ni masuk ke alam duludulu sebenarnya. Background die tempat lama. Istana cantik. Kayu Jati wehh. oke back to the story.. nama orang yg dicari ialah Panglima Podolski. Hanya dia yg mempunyai kuasa untuk mengambil alih kerajaan seberang. Taktik menginsafkan Pemerintah Seberang x pernah jadi. kene sesi tazkirah dengan syabil pun x insaf ni. jadi, plan kitorang nk merampas takhta lah.

Pemerintah seberang name die Saripdol. Saripdol ni nk kate kuat memang KUAT HABIS. Serious kuat. Die memang Kuat. eh eh. meh sini aku boldkan. die sangat KUAT. Ayat je kuat. tapi bila aku ingat betul2 die x kuat kot!

bukti:
sewaktu ayahanda (the king sekian maklum) menangis kerana memikirkan bahawa Panglima Podolski sudah mati dn x dpt menyelamatkan kerajaan kami. oleh kerana aku sendiri x tahan dengar ayahanda aku melalak memekik melolong aku pun terpaksa ckp perkara sebenar. "Panglima Podolski dan rakan baiknya: Panglima Klose bersama dengan ananda, ayahanda.. ayahanda jangan menangis.. ananda percaya kerajaan kita pasti berjaya seperti di Planet Zadora yg dlm Cerita Putera Katak tv3. ananda yakin ayahanda. ananda yakin! yakin hundred percent!"

oleh sebab ayahanda aku sangat gmbira baginda menjerit "Yo Justin Bieber my savier alive. Podolski is alive!!!" memang sampai Zimbabwe dengar. oke. apalagi, Saripdol yg mendengar jeritan tersebut terus mengejar kami yg sedang berlari ke bilik rahsia tempat Panglima Podolski disorokkan. time Saripdol dekat tu aku tolak die sampai hampir pengsan. What the heck. sungguh lemah.ayahanda aku dh lari cari Panglima Podolski. Bapak Mithali betul. sanggup tinggal kan puteri bermain pedang dengan Saripdol jual dodol yg kebal. pergh. mase die pengsan aku amik kesempatan utuk ambik pedang die. aku tikam dia! aku tikam tikam tikam tikam. berlubang tapi tumbuh balik. alamak aku lupa budak ni kebal. apa lagi, aku lari terus ke bilik rahsia tempat aku sorokkan satu satunya pedang yg boleh membunuh Saripdol. Pedang tu aku ambik kat muzium negara melalui pintu mana mana sahaja panglima doraemon. huahuahua.

Sambungannya?

oke kau dh start buat muke curious nk tau sambungan nye. Sumpah aku tak tau.
mimpi je kot. LOLOLOL aku suke mimpi aku.
tapi bila aku fikir balik ape kene mengena Panglima Podolski dgn kerajaan Saripdol smpai die sorang boleh merampas takhta Saripdol? Kenapa sampai Raja nangis mcm hilang henfon?

wah. menyampah pulak aku. LOLOL. tu ah, malam tadi ye ye dafinah, syazani, adlan msg aku sweet dreams semua. ni lah yg aku mimpi! huahahahhaha oke baik aku end of entri sekarang sebelum ramai lagi nk sepak aku. dah,bai.

.end of entry.

1 comment: