A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Sunday, December 2, 2012

iklan melayu abad ke-21.

Kalau korang nak tau, banyak gila benda aku allergic. Aku allergic debu, durian, sayur (kecuali sayur sedap), nicki minaj, dan menunggu iklan yang lama. Kadang kadang aku rasa nak baling remote kat tv sbb geram sgt. Macam mana rajagopal geram dengan khairul fahmi che mat yg kasi lepas 3 gol untuk singapore tu, Macam tu la aku geram tengok tv yg lebih banyak iklan dari cerita. haktuih. Tapi bila ingat ingat, dulu aku takde la segeram tu menunggu iklan. Kenapa ek? Sebab iklan dulu orang lagi hensem? Iklan dulu lebih cepat? Iklan dulu lebih berseni? aku pun tak pasti. Setelah mengorek beberapa iklan lama di youtube, baru aku tau kenapa dulu aku watlek watpeace je menunggu iklan yang lama.


Iklan Fair & Lovely Lama VS Baru


ingat tak iklan ni? kalau ada anugerah iklan all time faveret aku memang nak kasi kat iklan ni. Dahlah orang tu  hensem yg amat. Hensem pulak tu. (Bila aku dah gandakan tu maksudnya memang hensem sungguhlah abang ni) Time kekecik dulu, err seingat aku masa tu aku darjah dua ke tiga, aku nampak la abang abang darjah enam buat tangan macam tu ke muka makwe mereka. harharhar. sweet lettew. Lain pulak ceritanya bagi aku. Aku buat tangan mcm tu kat jeremy yg duduk sebelah aku. hewhew. Tapi aku improvise sikit la. Aku ambik muka dia letak kat tanah lepas tu pijak pijak. Sebab apa? Hari hari dia tiru kerja BM aku. Bikin wa panas! 


Ni pulak iklan sekarang. Walaupun dia 30 saat lebih cepat habis daripada iklan versi tiap hari sayang, tapi aku still rasa dia lagi lambat. Sebab? Satu, takde abang hensem. Dua, tak berseni. Tiga, ada unsur unsur perasan diri cantik tahap extravaganza, Empat, tak logik langsung tetibe ada kotak fair and lovely kat tangan bila org puji. Mak aku pun tak bawak kotak Safi Rania Gold dia. Boooooooo



Iklan Sunsilk Lama VS Baru


DULU. Kalau iklan ni,tv3 pasang sampai setengah jam pun aku tak boring kot

TERKINI. 

Mintak tampar bukan? Ahahhaaha bye!



p/s: aku lupa nak cakap. Aku juga allergic dengan orang yang tak reti tutup pintu bila keluar

No comments:

Post a Comment