A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Monday, December 24, 2012

emotional entry at 3:22 am

Memang aku mcm ni. Orang yg cepat leleh, nangis tak tentu pasal. Tapi orang kena faham. Sekali aku nangis tu aku memang dah tak tahan. Aku kalau sedih, aku boleh tahan nangis. Kalau aku marah, geram, I can't resist. Sebab tu la orang cakap, kita tak boleh simpan sakit, pendam marah sorang sorang. Tapi aku tak dapat nak ikut cakap orang. Kalau aku marah aku diam. Kalau kecik hati aku diam. Kalau geram aku diam. Aku lebih suka diam. Mengamuk...bila betul betul marah je. Sebab tu lah timbul kes adik yang tak pernah hormat aku sebagai seorang kakak walaupun beza umur tiga tahun. Yang tak pernah panggil aku dgn nama "kak arina" tapi "Arina" je. Yang layan aku macam aku lagi muda dari dia. Yang selalu cari kesalahan aku dan tunjuk kat semua orang. Yang tak pernah rasa bersalah jerit-jerit perkataan yang tak sepatutnya kat aku.  Yang tak boleh share barang sikit pun dengan aku. Entahlah. Mungkin sebab perangai aku yg terlalu kebudak-budakan yang buat dia jadi macam tu. Aku bukan pemarah. Jadi dia dengan sukacitanya pijak kepala aku. Tapi tolonglah faham. aku ada perasaan. Aku tak marah, aku sakit. Sakit sangat. Aku rasa sakit aku harini bukan sebab adik aku je kot. Takkan sebab adik tengking pun nak nangis sampai berjam? Tak logik betul. Dah pukul tiga pagi pun. Aku rasa macam nak peluk orang, cerita semua benda yang aku nak cerita. Benda yang aku tak dapat nak cerita kat sini, benda yang aku tak tau pun macam mana nak cerita. My worries are all about people (used to be) around me. Mungkin aku perlu belajar jadi orang yang tak kisah. Bila aku tak kisah, aku tak sakit hati. Sekarang, I think I just care way too much. Aku penat. Penat sangat. 24/12/12. 3:22 am.

No comments:

Post a Comment