A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Thursday, October 17, 2013

Hilang dan Hikmah.

Salam sejahtera ke atasmu.

Serious rasa kosong. Rinduuuuu rasanya nak busykan diri dengan buku buku sekolah.
Hehe. tapi dah seminggu cuti ni, tiga empat novel gak la dah habis
I really love books, walaupun muka aku tak rupa bookworm langsung
Well I will look like one if I use spectacles
Tapi jgn harap la aku nak keluar rumah pakai specs
ai pakai contact lens ok
luka di jari mmg la u tau
rabun di mata ai u apa tau
luka di hati lagiii la u tak tau
lol what am i writing?

And time time rasa kosong mcm ni la aku..
aku rindu alya.
Allahyarhamah Alyanur.
Macam mimpi, giving a title "Allahyarhamah" to someone who used to be your partner in crime
Tapi ni semua kuasa Dia kan? He knows best
He is the Best Planner after all

Aku ingat lagi time form one
Masa tu masih baru lagi kat kuching
Bahasa sarawak pun masih fasa saya-faham-tapi-saya-tak-reti-cakap lagi
Orientation week was extremely awkward
Nasib baik aku friendly (masuk bakul angkat sendiri lulz)
Tapi serious apa, dari aku kecik I change school for like every three years
Harus lah friendly.

Back to my story, arwah kira one of my first bestfriend kat sini
Yang satu kepala
Sebab mak kitorg sama sama cikgu
Mak dia cikgu kat sekolah rendah dia dulu
Mak aku cikgu kat sekolah menengah aku sekarang
anak cikgu kan? both dulu pengawas
and kitorang pun sama sama decide untuk join smk green road's prefect board
semua org mcm "ish tak payah la nanti kena dtg awal troublesome gila" (dalam bhs sarawak ofcoz)
kitorg je mcm "who cares jadi pengawas je pun bukannya jadi cleaner"

So....we joined
Nak jadi prefect kat sini dia kena go through interview and probation period

Time jadi probation prefects tu memang seksa sangat ek
seksa weh seksa
I mean like kitorg semua form one
dah lah pendek (ni apply kat aku je kot hahahhaa)
nak suruh seniors yg dah besar tu ikut ckp kitorang
mmg tak ah kan?
So, alya la yg mmg tempat aku share semua benda

Aku pernah kejar budak peralihan
Dia pun pernah
Aku pernah kena langgar dgn senior
Dia pun pernah

Memang fairy god mother tau.

We've been through so many things together.

To be honest dia je la org yg pernah I had Harry-Potterish-conversation with
Cerita pasal kenapa malfoy yg sebenarnya berhak ke atas wand dumbledore
macam macam
Org lain nak cakap pasal harry potter dgn aku?
tak kot.......

One day dia tak dtg
Seminggu
Lebih
Aku tgk atas meja cikgu ada nota
Aku dah serabut dah
I really missed her.
Pengawas kan keluar rehat awal?
You have no idea how lonely I was masa dia tgh tak ada tu
Rehat sorg sorg
Bertugas sorg sorg
Masa aku lawat dia kat hospital,
she promised untuk balik ke sekolah
at 2 November
How can I forget 2 November?
Dia dah janji.

Aaa okay I better stop cerita panjang panjang.

21 October 2011, Dia kembali ke rahmatullah.
It was apendix, bukan kidney infection yg doctor ckp sebelum ni
Tu je la time aku pernah nangis 12 jam tanpa henti
Yang memang betul betul buat aku mati

Sungguh aku cakap, perasaan hilang orang ni cuma org yg pernah "hilang" je boleh rasa
Sakit dia, we can't even put into  words.
Hari ke-7 Alya meninggal, aku pergi jumpa mak dia
Sangat heartbreaking
I really can't, tengok mak dia menangis mcm tu

And all of us sambung kehidupan mcm biasa...

It was hard though
Well, it takes time.
And Alhamdulillah skrg aku okay.
Baru last month three weeks lepas jumpa mak arwah.
Dua hari before PMR, paper bm.

Bapak dia siap tunjuk aku kat uncle uncle alya
"Tok kawan alya, pande nya tok. Sama Alya" dia cakap (Ni kawan Alya, pandai, sama Alya)
masa tu aku terharu
Rasa mcm alya masih ada
Rasa mcm kitorg masih berlumba markah siapa lagi tinggi

Is it a crime to miss my bestfriend?
I just miss my bestfriend

Al-Fatihah.


No comments:

Post a Comment