A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Tuesday, June 4, 2013

Zil, cuti, dan laurier.

Salam sejahtera ke atasmu.

Its June 4 already? last aku tgk calendar masih may kot
apa masalahnya ni? calender aku yg corrupted ke hari aku yg tak productive?

!!!!لول ارينا لول
Memang la hari kau yang tak productive!
Kalau bangun terus bukak laptop hadap remy ishak tu productive sgt ke?
لول 
لول 
لول 
لول 
لول 
لول  
 (best pulak lol dlm jawi ni)

Oh yea. since school pressed me too much (very) aku dgn sukacitanya, dan dengan tak rasa bersalahnya, dengan bahagianya, dengan tak risaunya, aku tak belajar cuti ni. Mampus. Pergi mampus semua buku. Aku nak cuti. Khamis last day exam tu aku tak tido langsung, to be exact, aku tak stop belajar pun. Daripada balik sekolah (rabu), aku hadap buku agama PMR (which ustazah don't really tell us which bab keluar) sampai pukul 6 pagi, mandi kejap lepastu terus pergi sekolah. dlm kereta, tidur kejap. Aku sekolah petng but thursday abah xdpt hantar tgh hari. terpaksa la turun pagi dgn mama. Kan mama cikgu. hahaha. 
sampai sekolah, revise semua tokoh islam. belajar sampai pecah kepala dari 6:30 sampai pukul 12 mcm tu lepastu terus exam. Paper dua jam. Alhamdulillah, dpt jawab. I try not to give a damn about the mark since I have tried my best (walaupun last minute, eh no, tak last minute pun sbnarnya.) habis paper, I realized jari kelingking sebelah tangan tu mcm nipis, nampak blood vessel semua. oh yeah. cara aku pgg pencil mmg jari tu kena dgn pencil. Jom kira berapa jam aku pegang pencil. 7 pm to 2:30 pm wahhhhhhhhhhhhh. gila apa. Mana tak berdarah jari kau zil. Lepastu paper geo pun terus buat paper without studying. Aku memang tawakal je since bukanla aku tak tau pape pasal geo. Asalkan kau constant study, ok la. Nasib baik tak susah paper haritu. Tapi kalau nak aim markah tinggi2 pun tak boleh gak. Haha. Whatever, its over anyway.

And here I am, home sweet home. Jumaat pukul 9 dah smpai KL. Sabtu balik kampung. For a week. 
I did have a good time since aku boleh tido selama mana aku boleh. Especially time time ABC (Allah bagi cuti) ni kan, sukati aku je nak bangun pukul berapa. ish ish ish. but one thing i can't change about myself, pukul berapa pun aku tido aku akan bangun pukul 9. I slept at 12 bgn pukul 9. I slept at 6 bngn pukul 9. hahaha. mesti korg pelik kan ape je aku buat aku tak tido? I read. Chronicles of Narnia, buku buku Siti Rosmizah, Cecelia Ahern's kau ingat dapat apa baca time sekolah? Haram

Kira productive la cuti aku ek? errr 40%? atleast?

And another extraordinary routine cuti aku is, making icecream 20 sen for the kids! omg so malaysian! hahaha. Kampung aku ni bnyk bebudak. So why not kan? Atuk pun being so supportive sampai barang2 semua dia beli. I made milo (OF COURSE), bandung, asamboi, strawberry, and teh ais. Of course they are special sbb kedai lain manade buat pekat mcm I buat :p

Best part about balik sabak bernam is along the way kau akan jumpa this satu kedai cendol yang PERGH BEST GILA WEH. Cendol Durian Borhan. Of course, cendol durian is the highlight but since I don't eat durian, aku order cendol pulut jagung. ada cendol keladi, entah bnyk gila la. laksa dia pun sedap nak mampus. Aku rasa nak mampus duduk sarawak kempunan bende ni. Heh. Mampus!

Oh, and I really have trouble with my menstrual cycle. Second week baru flow heavy gila nak mampus. 

Kenal bende ni? Laurier Super Slim Guard 35cm
lol girls, who doesnt

Its been a very tough week, imagine la kau pakai pad 35 cm pun every hour kena tukar. Rimas, lemah, penat, pening, dengan adik yang suka cari gaduhnya, dengan crampnya, tersiksa jiwa wuaaaaaaaaaaaaa.
They said such severe bleeding isn't normal. Aku pun pergi la Hospital Umra, in Shah Alam. check sikit.
I got so excited buat ultrasound scan. Hekeleh. Mengalahkan org pregnant. But who cares aku dpt tgk uterine wall aku and korang tak dpt hahahahahaha. But the gel yg doctor letak on my skin is so cold I feel like putting it all over my body. Hahaha. Shah alam panas gila kot. And Alhamdulillah, doctor ckp aku okay. Dia ckp aku stress, sbb tekanan darah aku pun mcm tak normal je for a 15 years old mcm aku. She gave some pills, and suruh aku buat detail scan once I stop bleeding. Sbb kan uterine wall aku tgh tebal dgn darah. Dia suruh dtg buat scan betul2, just to make sure that I am really okay. 

Okay la kot. I don't feel anything. No pain. Entah sempat ke tidak aku nak check lagi kat situ. entah bila aku stop bleeding. Sabtu ni dh balik Kuching dah. 
But dkt Shah Alam bnyk shopping tudung. check http://www.sugarscarfbyriqa.com/
SIAPA TAK GERAM DOH PERGI SUGAR SCARF????
Nasib baik jumpa tudung yg sesuai dgn baju raya. 
Kalau nak cari tudung lawa lawa kat kuching entahla......hahahaha susah.

One thing, since time sekolah aku mmg tak tgk tv pun, (yes, I am a nerd, study maniac, yg mmg duduk dlm bilik belajar  sambil minum coffee) aku baru tau the existence of such good drama mcm Cinta Jangan Pergi!!!!! OMG cerita tu best gila. Lea Suraya, Khalil, Hud. We can really feel their love, We can really feel their pain. And aku suka gila watak nadiya nissa dgn this new actor Bill, their relationship mcm cool gila! 



pain.



couple paling sengal haha



Akhir kata, majulah industri drama melayu negara! Bye bye!

No comments:

Post a Comment