A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Thursday, June 6, 2013

Project Clear The Fridge 2013

Assalamualaikum.

Semalam semalam aku emo. Lepas publish last post, I decided to check the kitchen, buat apa yg patut. Sebab kalau aku masak aku happy. Aku rasa kalau kitorg tak balik Bangi ni dapur ni mmg tak pernah berasap. Kaklong, abg khalid, kakshikin semua busy. Kalau tengok fridge masyaAllah subhanallah ya allah nauzubillah. mcm reban ayam level tiga ribu. Ada chocolate, ada cake lapis enam bulan lepas, bnyk la benda yg diorg tak makan.

Semalam I made some baked potatoes.
Habiskan cheese.
Tak refer to any recipe pun sbb benda ni simple
walaupun first time,
it was super duper marvelous!

Baked Potatoes with Tuna Bolognese

- kentang, of course
-olive oil
-parmesan (kaklong pakai untuk buat bubur danish, sbb tu ada. kalau tak, terima kasih je la nak ada benda ni kat rumah)
-cheese slices, (I use President sbb cheese tu ada rasa rasa bbq)
-tomato sauce
-tuna
-garlic
-basil
-garam

1. Rebus kentang dengan garam, jgn empuk sgt sbb nanti kita nak masukkan dlm oven
2. Buat topping! Tumbuk garlic, potong cili padi. Lepastu tumis garlic, cili, and basil in olive oil campur butter sikit. lepastu masukkan tomato sauce, campur air sikit. biar dia menggelegak. Lepastu baru masukkan parmesan cheese yg dah dipotong, sikit demi sikit. dah nampak mcm kuah spaghetti yg korang nampak kat kedai tu, tutup api. masukkan tuna, gaulkan.
3. ok topping dah siap kan? kita balik kepada kentang tadi. make a hole, dap some olive oil, letak topping atas dia. letak cheese slice. letak basil atas kentang tu. (why basil? basil keluarkan bau yg wangi gila and a good taste too.) wrap dgn alumium foil.
4. bakar dlm oven dgn suhu 180 degree selama 30 minutes. SIAP!

sorry takde gambar. Tak terfikir pun nak upload kat mana- mana. cilok kat google pun jadi la ek?


dia kira mcm ni la. tapi topping aku buat lain






lepastu kitorg buat pudding roti and pudding telur. omg jangan terkejut la tengok aku berisi gila lps ni.

tapi skrg aku tengah demam.
and I am enjoying my salmon porridge!
haha bye!




No comments:

Post a Comment