A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Saturday, November 24, 2012

Keputusan aku muktamad!

Assalamualaikumwarahmatullah. Aku sekarang kat rumah ana. Dah seminggu lebih kat sini. Membawa hati yang lara. Mencari ketenangan. Tengah jauhkan diri dari manusia yang dikenali. Biarlah aku disini. Biarlah aku cari ketenangan aku. Biarlah. AHAHAHAHAHHA AKU DAH KENAPA DO. Geli pulak aku menulisnya. Aku rasa aku tau kenapa tiba tiba aku jadi minah jambu tetibe. Kalau korang nak tau, selama lapan hari kat rumah ana ni dah dlm 5 novel aku habeh baca. Semua jiwang. Bayangkan la satu novel tebal tu, aku ambik masa dua hari je baca. Tapi aku memang tabik spring habis la kat penulis novel yg sorang ni, Siti Rosmizah. Aku dah baca Andai Itu Takdirnya, 7 Hari Mencintaiku, Lafaz Kalimah Cintamu (sipnosis je la tapi) semua aku nangis. Kalau nangis setakat keluar air mata tu boleh lagi. Ni kalau tak keluar hingus tak sah. Serius kagum. Memang feeling habis aku baca. Hahaha habisla.......................... Tapi kan. Aku rindu nak balik rumah sebenarnya. Tapi malas-malas kucing.

 Ah lantaklah. Mari kembali ke pangkal jalan. Bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya. Aku nak cakap.....aku....aku... aku rasa aku perlu tukar cita-cita kot. Pernah tak aku cakap dgn korang yang aku nak jadi pilot? Aku mmg nak jadi pilot. Gaji mahal. Baju smart. Best, dpt terbang. Last year aku kan ulang alik KL-Kuching-KL-Kuching. Berbelas kali la jugak aku naik flight tahun lepas. Tetiba aku tergerak hati nak jadi pilot. Haritu masa exam ada soalan karangan surat kiriman tidak rasmi pasal cita cita. Aku pun konfiden la tulis pasal aku nak jadi pilot. Sampaila sabtu lepas humaira tanya aku.

"Kak Arina, kak arina nak jadi apa besar nanti?"
"aaaa pilot"
"pilot tu ape kakak arina?"
"driver kapal terbang!"
"ooooo. kakak tanyalah humaira nak jadi apa"
"maira nak jadi apa?"
"humaira nak jadi ustazah!"
"Alhamdulillah."

Sejuk hati aku budak lima tahun ni dah ada cita cita mcm tu. Hehe. Tapi tetiba kak anis menyampuk. "Bukan arina rabun ke arina?" aku tetibe frust. haha. macam mana nak jadi pilot ni weh :(

Tapi bila aku fikir fikir rabun ni pun ada jalan penyelesaiannya. Aku dah terfikir nak tambahkan kuantiti pengambilan carrot dalam pemakanan harian aku. Dah terbayang.... pagi kek carrot...tengahari sup carrot....petang carrot goreng... malam bubur carrot........tetiba aku terbayang coklat carrot. Eh? Ah lantaklah. Asalkan vitamin tu cukup nak baikkan mata aku. Takpun pakai je la lens mcm aku selalu pakai. Haaaa oke boleh boleh.

Tapi ada lagi satu masalahnya.Besar la jugak. Aku ingat aku dah tak gayat masa naik menara taming sari kat melaka haritu. Tapi bila main main kat waterworld icity haritu start balik gayat aku tu. Korang boleh terima tak kalau aku cakap aku nak jadi pilot tapi aku gayat. Boleh tak?

iCity waterworld ni baru bukak. Tapi best. Korang pergi la situ. Sumpah awesome. Gelongsor dia dah lah best. Pelampung takyah sewa. Abang abang lifeguard hensem pulak tu! Tapi ada satu game ni la. Orang panggil Tornado Ride. Jap aku google

Way up there: Riders on the Tornado will be sliding on a tube raft down a steep 160-foot water tunnel, connected to a seven-storey, 45 degree-incline funnel. Way up there: Riders on the Tornado will be sliding on a tube raft down a steep 160-foot water tunnel, connected to a seven-storey, 45 degree-incline funnel.

THE much-awaited Tornado ride at the state-of-the-art WaterWorld in i-City, Shah Alam opens today, coinciding with the year-end school holidays. Sumpah best. Tapi kalau korang jenis lemah semangat takyah naikla. nampak je tak seram. Tapi extreme gila aku cakap. Haha terserlahnya kemalasan aku dah kopipes malas nak tukar font

ok dah tukar hahaha. gelongsor tu tinggi. Kena bawak pelampung sebesar tikar rumah aku sampai ke atas pulak tu. Masa aku berdiri kat atas tu lama lama la yang buat aku tetiba rasa nak nangis sbb gayat sangat. hahahhaha macamtu lah cerita dia.

So, conclusion kepada karangan aku kali ni aku tak jadi la jadi pilot. Nak carik cita cita lain. Penjual burger? Bussinesswoman? Pengusaha kambing? Fashion designer? Lecturer? Biar la Allah yang tentukan takdir hidup aku. Assalamualaikum bye

No comments:

Post a Comment