A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Sunday, August 4, 2013

Hikayat Acad Azhari aka Mamat Jumaat (dan Puteri Zil ewah)

Assalamualaikum!
AKU DAH HABIS PMR UOLLS!!

nope. habis trial je sebenarnya.
tapi aku sgt lega sbb aku dah terlepas dari tense feeling yg membuat aku breakdown setiap hari
kdg2 kesian jugak aku steph kena pujuk aku hari hari
I mean, aku fhm perasaan steph
aku faham perasaan org yg takde art of pujuk org ni (hahahaha sorry steph)
sbb aku pun tak reti pujuk org
tengok org nangis sebelah aku... nak buat ape ek? aku nak kena buat lawak ke mcm mana?
tu la. martial art, aku tau la sikit2. art of menembak, aku power. art of shopping, aku mmg legend.
tapi kalau art of pujuk org ni........................
takde
siapa la yg malang jadi laki aku nanti kan?
ahahahaha

tau tak....
aku suka mimpi pelik pelik.
especially time exam.
ingat lagi first sem haritu. second paper kot. esoknya sejarah. malam tu mmg hadap buku je la.
tapi aku rasa aku tido awal kot haritu. kol 10 dah tido. kalau tak pukul 3 pgi pun aku mmg xtido tido.
tapi pukul 12 aku dpt  call dari syazwin. cousin nasya. (btw sebelum korang kecelaruan maklumat, ni bukan mimpi) awin ckp "zil, nasya kat hospital" and i was like what??????
look, aku ni sensitive sikit kalau kawan aku sakit
Allahyarhamah Alyanur. I lost my bestfriend when I was 13. I waited for so long sbb she promised to come back. But she didn't. Allah lagi sygkan dia.
Ni nasya pulak masuk hospital. for the same reason pulak tu
Mana tak risau kan? malam tu aku mcm tido tak tido je la
bukan study pun. tak dpt tido.
pagi tu, around pukul 6, aku xbangun bangun.
Yuki kejutkan.
and guess what?
aku tetibe jerit. "WOWWW!!!!"
yuki ckp.. kuat.
yuki gelak gila gila
aku blurrr. dlm kereta baru aku ingat apa yg aku mimpi:
I was at the science lab. Dgn cikgu sim lee na. Kitorg tgh buat experiment
Mixing chemical, and something happened
Its like a spark kot, mcm firework keluar dari test tube tu
Tu yg "WOW" kot?

K.

And this time round, lain pulak ceritanya.
Mcm ni,
First time aku jumpa mamat ni bulan lima kot.
Sama sekolah, and yet aku tak pernah jumpa dia kat sekolah.
Sebab dia sesi pagi, aku sesi petang.
tapi selalu je aku turun pagi, tapi tak pernah nampak muka dia.
One fine day, friday, pukul 12 mcm tu, abah akan ambik aku kat rumah, nak hantar aku pergi sekolah.
Before that, kitorg ambik yuki dulu.
Aku tgh stress masa tu. Bnyk kerja la belum siap. Rushing masuk gate sekolah yuki, carik yuki.
Tetiba aku terlanggar budak ni
Darjah satu kot. Pendek gila manalah aku nampak. (tak sedar diri ckp org pendek)
ok fine. aku kena jalan tengok bawah ni la ek? Okay
tetibe terlanggar lagi org.
pap.
nasib muka tak tersentuh. sbb dia tinggi kot. haha.
Aku dah dgn muka terkejut aku. mata besar, menjerit, mulut terbuka
Mmg la terkejut. Ape mamat berlogo SMK Green Road buat kat sekolah adik aku ni
Dia rilex je. Tak ckp pape. Dia senyum. Senyum yg mmg senyum. Senyum yg menyejukkan hati (ewah)
in short, dia hensem bila dia senyum.
HAHAHAHHAHAHA LAMA AKU TAK PUJI LAKI
nvm
dia mmg cute.
Then he walked away like nothing happened. Ambik adik dia. And masa tu adik dia tgh lepak dgn adik aku
Oh. abg kawan adik aku yg pengawas ni ke? Okay.

But it doesn't end yet, anyway
Since that day, every friday aku jumpa dia
tak ckp, tak lepak sama pun
just senyum, jalan
senyum je kut.
hahahaha.
but he left me no name
He is unnamed
For months, and aku belum tau nama dia.
Tu yg setiap jumaat aku semangat nak ambik adik aku.
Nak jumpa mamat jumaat! Hahahaha.
One friday, (friday sebelum trial, kira last last week la)
Aku dlm kereta, dah ambik yuki. ingat xdpt jumpa haritu.
Tetibe yuki byebye seseorg. Oh budak tu.
And.....mamat tu kat sebelah kwn adik aku.
He smiled. He smiled!!
And aku mmg angau seminggu minggu tu.
Dia la pengubat stress aku. Haha
Aku sampai termimpi.
Malam sebelum exam BI dgn geo kot.........
Eh tak tak. Bukan malam. petang. aku tido petang sbb aku tau malam tu aku xkan tido sbb study.
Aku mimpi.. aku dlm kelas. Babra masuk kasi aku popcorn.
Entah. scene seterusnya dkt Sarikei. dkt jeti. tempat aku lepak masa aku kursus kat sana dulu. (fyi, sarikei-kuching ni mcm johor-kl) aku dgn babra jalan2. tiba aku jumpa mamat jumaat dkt jeti tgh buat homework.
masih berbaju sekolah.
aku pergi kat dia. tengok nama.
"ACAD AZHARI????"
nama dia acad azhari????
aku pun jerit la "Acad Azhari, awak tau tak saya dah cari awak berapa lama??????!!?"
and I remember nothing lepas scene aku jerit tu.

Masa bukak puasa tu aku cerita la dgn yuki.
Dengan harapan dia akan tanya kawan dia sapa nama mamat jumaat aku
Betul ke kan acad azhari?
Sukahati je mimpi aku ni. hahaha,
Masa aku cerita ngn yuki tu pun mama dengar.
Mama ckp "Oh, mama ajar budak tu. Nama dia syahmi. Form four. Dia ada dua adik dkt sekolah yuki, syafiqah dgn syanis. Mama tau dia sbb mama rapat dgn mak dia. Selalu jugak nampak mak dia kat sekolah yuki"
dalam hati aku : Mama knows her bakal menantu better than me? :O
HAHAHAHAHHAA

and esoknya yuki confirm dgn aku yg nama mamat tu mmg syahmi
again, mama menyampuk
"Arina kenal syahmi ke?"
"tak lah. tak kenal pun. selalu terserempak dgn dia je"
"yang sampai terbayang bayang tu kenapa?"

aku diam.

p/s: Acad Azhari..Syahmi. Teruk betul mimpi aku ni. Takde art of guessing langsung. Meleset ke laut!






No comments:

Post a Comment