A cindarella story. Just in my version. Problem? :P

Pages

Friday, May 27, 2011

Perang dah tamat! Yeah!

As=salam. Kemerdekaan, ialah sesuatu yg amat berharga dan dinantikan oleh mana2 organisma dalam dunia (tidak termasuk lipas dan tikus). Dan satu2 nya masa paling aku rasa kemerdekaan ialah tiga belas saat lepas cikgu ambil paper yg LAST SEKALI. Pergh. Seriyez rasa mcm duduk depan peti ais!

Kejap. Aku mcm musykil la. Apa motif wujudnya exam ek?

Aku rs, exam ni x perlu ada sbb, adanya exam, stress meningkat. stress meningkat, makan. makan banyak, obesiti. Kata nak kurangkan obesiti? Kurangkan exam ah! Nanti aku buat surat kiriman rasmi hantar dekat guru besar seluruh malaysia ek? Aku ada banyak sebab. Kau isi tiga belas buku tiga lima pun tak cukup tu. Ok sambung karangan fakta. Lagipun stress ni boleh membuat manusia ke arah negatif. Contoh, org stress, isap dadah. Kejadahnya exam bagus? Sebab yg ketiga ialah exam dpt membawa nilai nilai negatif dlm badan murid. Murid akan tiru punya. Tak kisahlah apa cara. Kah kah kah. Eh aku last tiru berkurun yg lepas! Insaf sudah!

Oh perkara yg paling penting; alam sekitar penting. Ekosistem perlu jaga betul2 supaya hidup kita tak kekurangan apa2 sumber tenaga. Exam ni kan pakai kertas. Semua org tau (tidak termasuk bayi dan kanak2 berusia 3 tahun ke bawah) yg kertas diperbuat dari kayu, kayu ambik dari mana lagi? Pokok ah! yg hang dok nak gugel tu apsai? tak tau kan tak tau kan? tu lah aku ckp! tengok dora boleh jadi pandai kau tahu! ok sambung; banyak exam, banyak pokok kene potong, kurang pokok, flora fauna pupus. Flora fauna pupus, kita nak makan apa? dok makan tanah? Kepala hotak kau.

exam juga boleh memupuk sikap dan potensi diri untuk masuk hospital bahagia, tanjung rambutan, satu MPH yg sangat cool di atas tanah pamah di mesia! MPH = Mental Problem Hospital. Yang ni melibatkan semua org yg pernah pijak rumput kat sekolah terutamanya cikgu. Nak bukti? Nah nah ambik!

"mencik! mencik!"

karangan atas ni best. banyak ayat gramatis. Cikgu jimi suka. kah kah kah.




Wahai cikgu cikgu seluruh dunia, sayangilah alam sekitar, sayangilah murid, sayangilah bapak murid, mak murid, artis kesukaan murid, makwe murid dan bapak makwe murid demi keamanan dunia. Kurangkan exam, kurangkan obesiti. Ya. Lepas ni boleh gunakan ayat saya untuk tagline negara.


kurangkan exam kurangkan obesiti. Bye. Assalamualaikum,






1 comment: